Fehér Szalag, Kékszalag 2024
Rövid összefoglaló a 2024-es Fehér Szalagról és Kékszalagról.
Kicsit megkésve, de álljon itt egy rövid írás a júliusi hónap két legnagyobb túraversenyéről és eredményeiről. A túraversenyekről nehezebb összefoglalót írni, hiszen általában kevésbé tudjuk mi történik az egységekkel, mint a pályán, ahol látjuk is egymást.
Fehér Szalag
Július 13-án került megrendezésre az idei Fehér Szalag, ahol nem volt külön értékelési csoportunk, Yardstick II/1-ben versenyeztek az osztály tagjai.
Nyolc Scholtz 22 egység állt rajthoz: Berka, Kismedve, Hook, Catch-22, Aventura, H-18382, Sheila, Casablanca.
Ez a szám különösen fontos, mert ezzel a versennyel együtt már most elértük a minimális aktivitási célt, azaz a legalább 4 versenyen 8 induló egységet a szezonban.
A szél már rajt környékén sem volt hajat tépő, így többen ragadtak be a mezőny takarásába és próbáltak onnan kiszabadulni. A későbbiekben is legtöbbször gyenge, forgolódó volt, így könnyen be lehetett ragadni egy-egy lavórba. A kenesei jelig hellyel-közzel lehetett haladni, még ha nem is gyorsan.
Kenese után viszont többek álltak meg teljesen a Siófok felé vezető úton kialakuló nagy, teljesen szélcsendes részeken. Többeknek ez jelentette a verseny végét. A nagy melegben álldogálva és izzadva valahogy elfogy az ember lelkesedése, hogy tovább csorogjon abban reménykedve, hogy talán lesz hajtóerő, amivel eljut a célig.
Akik ezen a ponton nem adták fel a szaunázást és eljutottak Siófokig, jutalmul egy Nyugat felől érkező front előszelét csíphették meg és azzal juthattak a célba.
Az eredmények, a Yardstick II/1 csoportból az osztályunk célbaért hajóit kiemelve:
2. Berka
4. Kismedve
9. HOOK
10. Catch-22
Kékszalag
E sorok írója sajnos idén a monitor elől követhette csak az eseményeket, így főleg a tracker adataira illetve az eredménylistára támaszkodik.
A résztvevő hajókról szívesen fogunk beszámolókat az oldalra, hogy személyes élményeket is olvashassunk!
Az előrejelzések egészen sokáig bíztató feltételeket írtak ahhoz, hogy kellemesen, folyamatosan lehessen haladni. Nem igazán jött be. A Kékszalag egyébként is nagyban szól a kitartásról, de ilyen körülmények között ez fokozottan igaz.
A csütörtöki rajhoz kilenc egységünk sorakozott fel:
Kismedve, DongFeng, Berka, Rozsdás Bökő, Center, Fox, Aquarell, Hook, Pepe Verde.
A kilenc hajóból nyolcan célba is értek annak ellenére, hogy a verseny nagy része nem volt egy őrült vágta. Ha az infóim nem hazudnak, akkor a Pepe Verde a keleti medence kerülése után a cső felé haladva kiállt a THE kikötőjébe.
A tracker alapján összefoglalva, az osztály a távhoz képest nagyjából együtt haladt. Többször cserélődtek a pozíciók, kisebb-nagyobb meglépések és leszakadások történtek. Kívülről nézve a Keszthely-Balatonfüred szakasz második felén kezdett egy-két pozíció stabilnak tűnni, de a középmezőnyben még itt is voltak változások folyamatosan. Ezen a részen a Kismedve úgy tűnt, hogy folyamatosan kezd meglépni egy kicsit előre, a Hook pedig a középmezőnytől kicsit leszakadni. Mielőtt a hajók a csőbe értek volna, sajnos kiderült, hogy a tracker ismét teljesen fals adatokat mutat (többen például a célba teleportáltak), így a végjátékot már megbízható adatok hiányában nem sikerült távolról követni. Minden esetre a vízen biztosan jó játék volt, nagyon sok helyezés sorsa egyáltalán nem volt lejátszott meccs egészen a végéig.
A dobogós egységek:
1. helyezett: Kismedve - Deák Zsolt, Virág László, Juhász Tamás, Medgyesi Imola Lara
2. helyezett: DongFeng - Tóth Gergely László, Tóth Bátor András, Buzás Attila, Buzás Márton Bojta, Kendeh-Kirchknopf Gusztáv
3. helyezett: Berka - Imre Ferenc, Lak Gergely, Szieberth Máté
Gratulálunk nekik, és természetesen mindenkinek, aki teljesítette ezt a hosszú távot ilyen gyenge szeles körülmények között is végig kitartva!
További képek rólunk a Galériában.
Fotók forrása: Magyar Vitorlás Szövetség